Verschillende vormen van online marketing

Voordelen van online marketing

Offline marketing kan voor veel verschillende bedrijven nog steeds interessant zijn, maar om bepaalde marketing doelen te realiseren kan online marketing vaak veel meer effect toevoegen. Dit komt doordat de online marketing de laatste jaren enorm is gegroeid. Ieder jaar komen er steeds meer vormen van online marketing bij en het aantal internet gebruikers neemt steeds meer toe.

Doordat je meer over je doelgroep te weten kunt komen door middel van bepaalde programma’s kan je resultaten sneller en gemakkelijk meten. Daarnaast is online marketing ook vele malen goedkoper dan de reguliere marketing waardoor ook al heb je een klein budget online marketing voor jouw bedrijf een goede strategie kan zijn.

Vaak kies je er voor om een gespecialiseerd marketing bedrijf jouw online marketing te laten beheren. Zo zorg je er namelijk voor dat je optimaal resultaat behaald uit de investeringen die je online doet. Kijk eens bij hellomarketing.nl wat ze voor jou als bedrijf kunnen betekenen.

Vormen online marketing

Je hebt veel verschillende vormen van online marketing en doordat deze markt ontzettend snel groeit komen er ook steeds meer vormen bij. Hier onder een aantal vormen van online marketing benoemd op een rijtje.

1. Google Ads – Dit is een vorm van betaald adverteren waardoor je advertentie bovenaan in de zoekopdracht van bezoekers van Google verschijnt.

2. SEO – Zoekmachine optimalisatie waardoor je website organisch hoger in Google kan scoren door middel van linkbuilding.

3. Contentmarketing – Relevante content op strategische wijze creëren en verspreiden.

4. Linkbuilding – Het verkrijgen van links vanaf externe websites naar jouw website, hierdoor krijg je website meer waarde waardoor deze bij bepaalde zoekwoorden hoger in Google scoort.

5. Social Media Marketing – Dit is een vorm van marketing die minder gericht is op resultaat, maar meer op brand awareness. Kanalen zoals Instagram, Facebook, Twitter, Youtube en LinkedIn worden hierbij gebruikt.

6. E-Mail marketing – Hiermee benader je klanten met e-mails waarmee je ze probeer te verleiden tot een herhaal aankoop of juist een eerste aankoop. Dit kan je doen door middel van nieuwsbrieven te versturen met hierin kortingscodes.